به گزارش خبرنگار گروه جامعه ایرنا، یوسف نوری امروز در نشست شورای معاونان امور مجلس دستگاه‌های اجرایی کشور که در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و توجوانان برگزار شد، اظهار کرد: مشکلات و خواسته‌ها فراوان و انتظارات بی حد است. وی با اشاره به ۶ دانش آموز شهید در میان شهدای حوادث اخیر کشور، […]



به گزارش خبرنگار گروه جامعه ایرنا، یوسف نوری امروز در نشست شورای معاونان امور مجلس دستگاه‌های اجرایی کشور که در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و توجوانان برگزار شد، اظهار کرد: مشکلات و خواسته‌ها فراوان و انتظارات بی حد است.

وی با اشاره به ۶ دانش آموز شهید در میان شهدای حوادث اخیر کشور، افزود: این حوادث سخت و سهمگین است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: اجلاس عمومی سازمان ملل متحد در آخر شهریور با حضور رئیس جمهور با شعار دگرگونی آموزش برگزار شد و یک پیش اجلاس هم داشت که متولی برگزاری آن، یونسکو بود.

نوری ادامه داد: این اجلاسیه زمینه ای برای ایجاد سند ۲۰۵۰ بود یعنی حکمرانی از طریق آموزش بر نظام سلطه را هدف قرار داده بودند.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ انقلاب طرح تغییر بنیادین آموزش و پرورش شکل گرفت که تضارب جدی آرا وجود داشت، یادآور شد: در این راستا اقدامات شکلی انجام گرفت و نسخه وارداتی در بخش متوسطه به عنوان نظام ترمی را آوردند تا سال ۹۰ که مطالعات سند تحول بنیادین تصویب شد.

وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: همچنین سند نسخه وارداتی دیگری مرسوم به سند ۲۰۳۰ با اهداف و راهبردهای موردنظر نظام سلطه را در حالی صرف نظر از زیست بوم، باور، محیط و فرهنگ به کشورها ارائه کردند که خودشان آن را اجرا نمی‌کنند.

نوری اظهار کرد: استقرار الگوی پراگماتیسم (عملگرایی) از دهه ۷۰ برای سلطه بر کشورها هم از دیگر اقدامات نظام سلطه بود که آثار زیانباری به همراه داشت و در این اولین نقطه‌ خانواده را به عنوان بنگاه وارداتی زیانده و در درون خانواده هم فرزند را مورد هدف قرار دادند.

وی تاکید کرد: سه سال مدرسه تعطیل بود و یک نفر اعتراض نکرد که دانش آموزان دچار مشکلات عاطفی و اجتماعی می‌شوند و مدارس اکنون ۲ ماه است که باز شده و دانش آموزان را دچار حاشیه کردند، چراکه آنها به دنبال تعطیلی دانشگاه‌ها هستند.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: پس از واکسیناسیون حداکثری در جامعه، آنها تلاش می‌کنند که اتفاقات دیگری را در آموزش و پرورش رقم بزنند و اینجا باید جدی و هوشمندانه برخورد کنیم.

نوری افزود: اکنون با خانواده ارتباط وسیعی نداریم که لازم است در این رابطه جدی کار کنیم زیرا ۲۴ میلیون دانش آموز و نوآموز در مدارس و مهدهای کودک‌ مشغول فعالیت هستند که براین اساس، تربیت باید به سنین پایین‌تر آورده شود.

وی یادآوری کرد: محتوای سالم باید به کودکان ارائه شود، البته در ارتباط با این هدف‌گذاری باید عنوان کرد که بخشی از کودکان در کودکستان‌ها هستند و همه فرزندان به مهدهای کودک‌ نمی‌آیند.

وزیر آموزش و پرورش اولویت اول را ساماندهی و توسعه دانشگاه فرهنگیان دانست و گفت: در این خصوص موضوع گزینش حائز اهمیت است، در مدت ۱۰ تا ۱۲ روز گفته می شود که ۲۵ هزار جذب شود که مدت کوتاهی است.

نوری با بیان اینکه هیات ممیزه دانشگاه فرهنگیان در وزارت علوم بود که مقدمات آن فراهم شد، افزود: جذب هم از طریق آزمون جامع و هم نیمه متمرکز در طول سال تحصیلی باید ارزیابی شود، ضمن اینکه تربیت معلم ۲ ساله نیرو برای مناطق مستعد و مرزی هم در دستور است.

وی سازمان تعلیم و تربیت کودک را مورد توجه دانست و گفت: اجرایی‌سازی در راستای سند تحول داشتیم و همچنین لازم است که برنامه ای منسجم برای سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک داشته باشیم.

وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: اکنون ۹۵ هزار دانشجومعلم داریم که براساس بیانات رهبر معظم انقلاب، باید آموزش و ارزشیابی جدی در این خصوص صورت گیرد.

وی ادامه داد: مجوز جذب استاد هم اخذ شده که اگر نسبت‌ها درست شود، می‌تواند کمک زیادی به پیشبرد برنامه ها باشد.



منبع