ه گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهادکشاورزی، محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی در بازدید از شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران، در حضور مدیرعامل و معاونین این شرکت اظهار کرد: بازرگانی دولتی از شرکت‌های خوشنام وزارت جهاد کشاورزی است. وی افزود: این شرکت و تمام وزارت جهاد کشاورزی مسوولیت سنگین سفره مردم و معیشت را برعهده […]



ه گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهادکشاورزی، محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی در بازدید از شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران، در حضور مدیرعامل و معاونین این شرکت اظهار کرد: بازرگانی دولتی از شرکت‌های خوشنام وزارت جهاد کشاورزی است.

وی افزود: این شرکت و تمام وزارت جهاد کشاورزی مسوولیت سنگین سفره مردم و معیشت را برعهده دارند و تصمیمگیری‌ها و تصمیمسازی‌ها در معیشت و غذای سالم و کافی برای مردم موثر است.

نیکبخت ادامه داد: امنیت غذایی و معیشت مردم به اولویت اول نظام جمهوری اسلامی ایران، مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری تبدیل شده است و امروز این حساسیت بسیار بیشتر از گذشته است لذا باید با استفاده از علوم و فنون و تجهیزات جدید مانند استفاده از دانش‌بنیانها در کشاورزی و افزایش بهره‌وری با توجه به محدودیت های آب و خاک کشور، به سمت تولید و تامین غذا برویم.

به گفته وی، کشاورزی کشور امکان افزایش کمی در سطح را ندارد مگر با استفاده از آب‌های نامتعارف همچون شیرین‌سازی آب دریا، شبکه‌های آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور، پایاب سدها و باروری ابرها.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: باید به سمت کشاورزی علمی، افزایش بهره وری و استفاده از ماشین آلات جدید برویم تا به افزایش عملکرد در واحد سطح برسیم.

وی در رابطه با تولید محصولات استراتژیک گفت: باید با افزایش عملکرد در واحد سطح نیاز داخل را تولید کنیم و میزان وابستکی به خارج را کاهش دهیم که این مهم باید با توجه به حفظ منابع کشور انجام شود.

نیکبخت ادامه داد: باید به سمت استفاده بهینه از منابع و صرفه جویی در آب برویم و با آبخیزداری و آبخوان داری دشت ها را به سمت رونق سوق دهیم.

وی با ابراز رضایت از عملکرد شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: این شرکت بخشی از خزانه ملی کشور بوده و کالاهای استراتژیک کشور در این شرکت ذخیره شده است.

مقام عالی وزارت تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی از فعالیت های شرکت بازرگانی دولتی ایران حمایت کامل خواهد کرد و موفقیتهای وزارتخانه به عملکرد این شرکت بستگی دارد.

وی در رابطه با املاک مازاد وزارت جهاد کشاورزی گفت: باید به سمت مولدسازی پیش برویم چراکه این املاک به غیر از هزینه های جاری در معرض آسیب هستند و باید این املاک را بهینه کنیم.

نیکبخت با تاکید بر تکریم ارباب رجوع خاطرنشان کرد: مطالبات کشاورزان را با حفظ حرمت انجام دهید.

وی در خصوص رانت، فساد و انحصار گفت: رانت، فساد و انحصار باید از وزارت جهاد کشاورزی برچیده شود و این شرکت هم با توجه به حجم معاملات در معرض آسیب است و باید به آن توجه ویژه داشته باشید.

 



منبع