تعدادی از روزنامه نگارانی که در ناآرامی های گذشته بازداشت شده بودند آزاد شدند

به گزارش پناه مردم نیوز،بنابر گزارش اعلام شده از سوی هیات اجرایی پیگیری و حمایت از روزنامه‌نگاران بازداشتی، پیش از آغاز اعتراضات چند ماه اخیر،  ۶ نفر از روزنامه‌نگاران به دلیل فعالیت‌های مطبوعاتی حکم‌های طولانی مدت دریافت کرده بودند و برای اجرای حکم در زندان به سر می بُردند که از بین این افراد،  چندی پیش کیوان صمیمی پس از گذراندن محکومیتش آزاد شد و  طی چند روز گذشته ۴ نفر دیگر از این لیست شامل عالیه مطلب زاده، خسرو صادق بروجنی، عباس آزرم وند و کامیار فکور نیز آزاد شدند.

 خسرو صادقی بروجنی، روزنامه‌نگار آزاد و پژوهشگر  از مرداد سال ۹۹ دوران محکومیت ۵ ساله خود را در زندان اوین سپری می‌کرد. او روز ۲۱ بهمن آزاد شد.

عالیه مطلب‌زاده، روزنامه‌نگار، مستندساز و نایب‌ رییس انجمن «دفاع از آزادی مطبوعات»‌ ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ برای اجرای حکم سه سال حبس به زندان اوین منتقل شده بود. او که از ۲۰ مهر در بازداشت بود ۱۹ بهمن آزاد شد.

همچنین کامیار فکور که از ۱۵ آبان در جریان اعتراضات بازداشت شده بود نیز ۲۰ بهمن آزاد شد.  حکم یک سال زندان کامیار فکور، خبرنگار سایت خبرآنلاین پس از بازداشت در  اعتراضات اخیر به اجرا درآمده و به  بند ۸ زندان اوین منتقل شده بود.

 همچنین امیرعباس آزرم‌وند روزنامه‌نگار حوزه کارگری، از اسفندماه ۱۴۰۰، در جریان تجمعی به مناسبت روز جهانی زنان بازداشت و برای اجرای حکم ۳ سال و ۷ ماه خود روانه زندان اوین شده بود که روز ۲۶ دی ۱۴۰۱ در خبری اعلام شد برای این روزنامه نگار بازداشتی پرونده جدیدی درباره آتش سوزی در زندان اوین تشکیل شده و به دادسرا ارجاع شده است. آزرم‌وند پس از آتش‌سوزی در زندان اوین به زندان رجایی شهر کرج منتقل شده بود. او شب ۲۲ بهمن از زندان آزاد شد.

هنوز خبری از آزادی مرتضی‌ حق‌بیان، روزنامه‌نگار نیست. این روزنامه‌نگار  از ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ برای گذراندن  دوران محکومیت ۲ سال و ۶ ماهه خود  به زندان مرکزی سنندج منتقل شده است.

علاوه بر این روزنامه نگاران، در حال حاضر ۱۰ روزنامه نگار که اسامی آنها توسط هیات اجرایی پیگیری وضعیت روزنامه نگاران بازداشتی انجمن صنفی روزنامه نگاران استان تهران رصد شده است، هنوز در زندان هستند.

  • منبع خبر : کانال انجمن صنفی روزنامه نگاران استان تهران