دبیر کل اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش آموزان در ادامه نطق خود در نشست تخصصی افق گفت:کافه باید محل دوستی و صمیمیت و گفتگو با نظر مخالف باشد. بسیاری از دانش آموزان از قشر خاکستری هستند و نمی دانند طرف حق کدام است.

خبرنگار-مرجان یارمحمدی: اخیرا دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان در مراسم اختتامیه نشست تخصصی افق روشن گفت:

یک انجمنی که هیئتی نباشد قابل تعریف نیست مخصوصاً که ایام محرم دیگر تا چند سال دیگر در سال تحصیلی قرار ندارد. اتصال دانش آموزان به هیئت در ایام فاطمیه بسیار مهم است. بعد از آن به ایام دهه فجر و مدارس انقلاب نزدیک می‌شویم که باید برای همه این موارد آماده شویم انشاالله شیوه نامه‌ها آماده می‌شود. اما شما به هیچ وجه منتظر شیوه نامه و بخشنامه نباشید. تکلیف مدارس انقلاب معلوم است چه بسا شما به خوبی می توانید خودتان مدارس انقلاب را برگزار کنید. بخش زیادی از ارزش مدارس انقلاب هم به همین خلاقیت‌های شماست.

دبیرخانه مدارس انقلاب استان سمنان است امسال هم دوازدهمین سال برگزاری مدارس انقلاب است. شیوه نامه‌های این سال‌ها را هم کنار هم بگذارید تفاوت چندانی ندارد.

اگر یک مدرسه انقلاب در یک زیر پله‌ مدرسه باشد اما خود دانش آموز آن را برپا کرده باشد؛ بهتر از یک مدرسه انقلاب با ۱۴ غرفه باشد که دانش آموز اطلاع چندانی از محتوای آن نداشته باشد.باید دانش آموزان در ساخت مدرسه انقلاب وقت بگذارند. باید برپایی مدارس انقلاب رویدادی تحولی باشد و این امر هم بدون توسل ممکن نیست و برای همین هم هیئت خود را جدی بگیرید. منتظر شیوه‌نامه و بخشنامه نباشید.

کافه ۵۷ یا کافه دهه هشتادی ها ، به هر اسمی که باشد؛ مهم این است که فرصتی برای حرف زدن و گفتگو ایجاد کنیم . دانش آموزان باید بتوانند با هم گپ و گفت داشته باشند. گاهی می بینیم کافه ها شبیه کلاس درس شده و معلم یا استادی یک طرفه صحبت می‌کند.

کافه باید محل دوستی و صمیمیت و گفتگو با نظر مخالف باشد. بسیاری از دانش آموزان از قشر خاکستری هستند و نمی دانند طرف حق کدام است. وقتی دانش آموز عضو اتحادیه راهی برای گفتگو فراهم نمیکند؛ مجالی برای نزدیک شدن دانش آموز قشر خاکستری ایجاد نمی‌شود.

با توجه به حذف کنکور و اهمیت پیدا کردن امتحانات نهایی، خانواده‌ها به تحصیل نگران می‌شوند و بابت فعالیت‌های غیر درسی نگران هستند فشار والدین به مدیران مدارس برای اجرای برنامه‌های صرفاً درسی، قابل پیش بینی است. به همین خاطر برای اینکه ما موقعیت و هویت خود در مدرسه را از دست ندهیم باید پشتیبانی علمی را جدی بگیریم. باید بخشی از کار خود را برای تقویت بنیه علمی آنان صرف کنیم.

اگر به موضوعات درسی و پشتیبانی علمی دانش آموزان توجه نکنیم هویت و موقعیت خود در مدارس را از دست می‌دهیم./پایان پیام

 

 

  • منبع خبر : کانال اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش آموزان