اجرای سالانه ۶۰ هزار هکتار زهکشی و تجهیز و نوسازی اراضی در برنامه هفتم توسعه   معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: در برنامه هفتم توسعه، سالانه ۶۰ هزار هکتار زهکشی و تجهیز و نوسازی در کشور اجرا می‌شود.     به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی […]


اجرای سالانه ۶۰ هزار هکتار زهکشی و تجهیز و نوسازی اراضی در برنامه هفتم توسعه

 

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: در برنامه هفتم توسعه، سالانه ۶۰ هزار هکتار زهکشی و تجهیز و نوسازی در کشور اجرا می‌شود.

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، صفدر نیازی شهرکی که به همراه مشاور وزیر و مجری طرح سامانه های نوین آبیاری به جنوب کرمان سفر کرده است، هدف این سفر را شناخت و بازدید از آخرین وضعیت بهره‌وری پروژه‌های آب و خاک جنوب‌کرمان و انتقال به وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد و با اشاره به این که منطقه جنوب کرمان قطب تولید کشاورزی است، بیان کرد: ۱۰ درصد از اعتبارات سال گذشته به جنوب کرمان تخصیص داده شد.

 

وی افزود: با توجه به این که ۸۰۰ هزار هکتار شبکه اجرا نشده داریم، در برنامه هفتم توسعه باید ۷۰ هزار هکتار کانالها و شبکه های فرعی آبیاری در سال اجرا شود و امیدواریم بتوانیم منابع خوبی به پروژه شبکه‌های زهکشی تخصیص دهیم.

 

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به این که دیون معوقه پیمانکاران پرداخت خواهد شد، تصریح کرد: مشارکت تعاونی‌ها قابل توجه و تقدیر است و باید حتما از ظرفیت مشارکت بهره‌برداران برای انجام پروژه‌ها استفاده کنیم.

 

 

 

نیازی در حاشیه بازدید از پروژه‌های آب و خاک شهرستان قلعه‌گنج نیز گفت: قبلا ۳ هزار هکتار از ۴ هزار هکتار طرح تعاونی تولید در روستاهای برجک حسن و پیرحاجی تسطیح، عملیات آب و خاک انجام شده و سطح قابل ملاحظه‌ای کشت شده است.

 

وی با بیان این که تقاضای مردم ادامه عملیات آب و خاک تمامی اراضی این طرح است، اظهار امیدواری کرد؛ بتوانیم با تخصیص منابع توسط دولت و همچنین مشارکت مردم ادامه عملیات آب و خاک از جمله تسطیح و انتقال با لوله را پیش ببریم.

 

گفتنی است؛ در این سفر معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی به همراه مشاور وزیر و مجری طرح سامانه‌های نوین آبیاری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، فرماندار شهرستان قلعه‌گنج، مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی استان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قلعه گنج و هیات همراه از طرح یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی تعاونی تولید روستاهای برجک حسن و پیرحاجی در شهرستان قلعه گنج بازدید کردند.



منبع