معاون وزیر در آیین کلنگ‌زنی پروژه پرورش متراکم میگو در شهرستان دشتیاری: ظرفیت بالقوه سیستان و بلوچستان در توسعه صنایع شیلاتی و آبزی‌پروری/ پرورش میگو در بیش از 30 هزار هکتار اراضی درجه۳   معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران گفت: استان سیستان و بلوچستان به‌ویژه سواحل حاشیه دریای عمان، دارای ظرفیت‌های بالقوه‌ای برای […]


معاون وزیر در آیین کلنگ‌زنی پروژه پرورش متراکم میگو در شهرستان دشتیاری:

ظرفیت بالقوه سیستان و بلوچستان در توسعه صنایع شیلاتی و آبزی‌پروری/ پرورش میگو در بیش از 30 هزار هکتار اراضی درجه۳

 

معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران گفت: استان سیستان و بلوچستان به‌ویژه سواحل حاشیه دریای عمان، دارای ظرفیت‌های بالقوه‌ای برای توسعه صنایع شیلاتی، آبزی‌پروری و کشاورزی دریایی است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان شیلات ایران، سیدحسین حسینی در آیین کلنگ‌زنی پروژه پرورش متراکم میگو در شهرستان دشتیاری سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: این پروژه به منظور بهره‌برداری از ظرفیت‌های کشاورزی و شیلاتی منطقه بریس طراحی شده است.

وی افزود: این اقدام مثبت و موثر می‌تواند تحولی اساسی در اقتصاد محلی، اشتغالزایی و توسعه پایدار در منطقه ایجاد کند و زمینه را برای پیشرفت منطقه و نیز افزایش تولیدات کشاورزی و شیلاتی کشور فراهم آورد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: بیش  از ۳۰ هزار هکتار اراضی درجه ۳ که قابلیت بهره‌برداری کشاورزی ندارند با مشارکت مردم در چهار استان جنوبی و استان گلستان زیر کشت پرورش میگو رفته است.

به گفته وی، در حال حاضر متوسط برداشت میگو در هر هکتار ۴ تن است که با اجرای پروژه‌های متراکم پرورش میگو، برداشت در هر هکتار به حدود ۶۰ تن خواهد رسید.

حسینی تصریح کرد: استان سیستان و بلوچستان به‌ویژه سواحل حاشیه دریای عمان، دارای ظرفیت‌های بالقوه‌ای برای توسعه صنایع شیلاتی، آبزی‌پروری و کشاورزی دریایی است.

گفتنی است؛ پروژه پرورش متراکم میگو در استان سیستان و بلوچستان با همکاری موسسه جهاد توسعه و سازمان شیلات ایران، روز چهارشنبه مورخ ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران، مسوولان موسسه جهاد توسعه و سایر مسوولان استانی و کشوری، در منطقه بریس شهرستان دشتیاری افتتاح شد.



منبع