به گزارش مرکز روابط عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، این کتاب در 4 فصل شامل «کلیات و اصول حاکم بر رتبه‌بندی شرکت‌ها»، «وضعیت اقتصادی صندوق‌های بازنشستگی»، «وضعیت عملکرد شرکت های برتر و منتخب همایش صهبا» و «بررسی جزییات عملکرد شرکت ها» است.   این کتاب توسط دفتر نظارت و ارزیابی […]



به گزارش مرکز روابط عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، این کتاب در 4 فصل شامل «کلیات و اصول حاکم بر رتبه‌بندی شرکت‌ها»، «وضعیت اقتصادی صندوق‌های بازنشستگی»، «وضعیت عملکرد شرکت های برتر و منتخب همایش صهبا» و «بررسی جزییات عملکرد شرکت ها» است.  

این کتاب توسط دفتر نظارت و ارزیابی معاونت رفاه و اقتصادی  تهیه و تدوین شده است.

در بخشی از این کتاب آمده است: نظام تأمین اجتماعی و بازنشستگی از مهمترین نهادهای اقتصادی در تامین رفاه است و نقش اساسی در ایجاد رضایت، امید به زندگی و تقویت مطلوب‌های روانشناختی دارد. اطلاع  عموم مردم و به خصوص اقشار بازنشسته از مزایا و مشکلات پیش‌روی صندوق‌ها می‌تواند از طریق سازوکار مطالبه‌گری عمومی به همت نخبگان و فعالان اقتصادی نهایتا به اصلاح ساختار صندوق‌ها کمک شایانی کند.

در بخش دیگری از این کتاب آمده است: رسالت دولت در همراه کردن مردم برای پیش‌برد گام های پیشرفت و توسعه از طریق اصلاح و تقویت نهادهای اجتماعی و از مسیر شفافیت می‌گذرد.

برگزاری همایش صهبا به منظور ارزیابی، معرفی و تقدیر از شرکت‌های برتر و بهره‌ور زیرمجموعه صندوق‌های بازنشستگی تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را می‌توان مصداقی از جهاد تبیین در عرصه اجتماعی و اقتصادی دانست.

همایش صهبا را می‌توان به عنوان نقطه آغازی در مسیر مذکور به حساب آورد.

در بخش دیگری تاکید شده است: وظیفه نخبگان و فعالان رسانه ای این است که با حرکت در مسیر جهاد تبیین نشان دهند؛ علی‌رغم مشکلات و آسیب‌هایی که در سبد سرمایه‌گذاری و شرکت های تابعه صندوق‌ها وجود دارد، هستند شرکت‌هایی که با ایجاد ارزش افزوده، تقویت بهره‌وری و سودآوری بالا و با کیفیت توانسته‌اند به حل ناترازی صندوق‌ها کمک کنند.

لینک کناب صهبا بر روی سایت وزارت تعاون، کار ور فاه اجتماعی به شرح ذیل است:

http://https//www.mcls.gov.ir/fa/article/2054/%d8%b1%d9%88%d8%a7%db%8c%d8%aa-%d8%b5%d9%87%d8%a8%d8%a7



منبع