به گزارش مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «محمد چکشیان» در نشست خبری نخستین جشنواره ملی اتقان که با حضور «محمدرضا باقری» مدیر عامل موسسه سوره هنر و دبیر جشنواره و «مصطفی ساجدی» مدیر روابط عمومی جشنواره برگزار شد، با اشاره به کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی برای نامگذاری سال جاری […]



به گزارش مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «محمد چکشیان» در نشست خبری نخستین جشنواره ملی اتقان که با حضور «محمدرضا باقری» مدیر عامل موسسه سوره هنر و دبیر جشنواره و «مصطفی ساجدی» مدیر روابط عمومی جشنواره برگزار شد، با اشاره به کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی برای نامگذاری سال جاری گفت: برای نیل به این هدف، مشارکت مردم اهمیت ویژه‌ای دارد و از مهمترین راه‌ها در جلب مشارکت مردم، ارتقا فرهنگ کار و تلاش است.

وی با اعلام اینکه «سند فرهنگ کار و تلاش» توسط شورای فرهنگ عمومی به کل سازمان‌های اجرایی کشور ابلاغ شده است، افزود: در این سند چهار راهبرد از جمله؛ «تقویت پشتوانه‌های فرهنگی و نظری کار»، «ظرفیت‌سازی، نهادسازی و شبکه‌سازی برای مجموعه‌های فرهنگی»، «جریان سازی فرهنگی و هنری و رسانه‌ای» و «الگوسازی نمونه‌های موفق فرهنگ کار» احصا شده است.

چکشیان بیان کرد: در سه سال گذشته ۱۲۲هزار کارگر نخبه شناسایی کردیم و این کار نظامند، بستری برای شناسایی نخبگان جامعه کار و تولید شد.  

 

«محمدرضا باقری» دبیر نخستین جشنواره ملی اتقان گفت: فراخوان جشنواره اسفند ۱۴۰۲ منتشر شد و آیین اختتامیه بیست‌وششم شهریور در تالار سوره حوزه هنری برگزار خواهد شد.

 

وی افزود: برنامه «در حلقه رندان» برای اهالی ادبیات «شب شعر طنز» با موضوع فرهنگ کار و تلاش «افتتاح نمایشگاه تجسمی» در گالری عالی خانه عکاسان حوزه، «نشست تخصصی داستان نویسی» از برنامه هایی است که بیست‌وپنجم شهریور در سالن صفارزاده، برنامه «عصر شعر اتقان» در سالن هراتی و همچنین نمایش‌های خیابانی و صحنه‌ای در تماشاخانه مهر و ماه و محوطه حوزه برگزار خواهند شد.

دبیر نخستین جشنواره ملی اتقان اظهار داشت: در دبیرخانه جشنواره مجموعا ۲ هزار و ۵۷۵ اثر در قالب ۱۷۸پوستر، ۲۸۵ اثر کارتن، ۹۴۶ تک عکس، ۹۶مجموعه عکس، ۹۶شعر طنز، ۱۷۰شعر، ۱۰۱نثر طنز، ۲۰۵داستانک، ۲۵استنداپ کمدی و ۴۷ تئاتر کوتاه صحنه‌ای و ۶۰تئاتر خیابانی را دریافت کردیم.

 

وی افزود: در مرحله پایانی ۳۷ پوستر، ۶۲ کارتن، ۶۰ تک عکس و ۷ مجموعه عکس، ۱۵ داستان کوتاه، ۱۵ داستانک، ۵ استنداپ، ۳ شعر، ۱۲ اثر و تئاتر خیابانی داوری خواهند شد.



منبع