جمعی از معلمان کشور با راه‌اندازی کارزاری از وزیر آموزش و پرورش و رئیس فراکسیون آموزش مجلس خواستند منشور حقوق معلمان تدوین و اجرایی شود.

به گزارش مهدی کیان خبرنگار پناه مردم نیوز،جمعی از معلمان کشور با راه‌اندازی کارزاری از وزیر آموزش و پرورش و رئیس فراکسیون آموزش مجلس خواستند منشور حقوق معلمان تدوین و اجرایی شود.

در متن این کارزار که تا امروز بیش از ۱۴ هزار نفر آن را امضا کرده‌اند، آمده است:

«مدرسه از جمله مکان‌های حساس و محلی برای تربیت انسان‌هاست. مدارس باید محل تعامل حسنه معلمان، دانش‌آموزان و والدین آنها باشد. در چنین مکان‌هایی که افراد با یکدیگر ارتباط و تعامل دارند، شایسته است همه آنها نسبت به حقوق یکدیگر آگاه و نسبت به رعایت آن همت داشته باشند.

این روزها دانش‌آموزان و والدین آنها نسبت به سالیان گذشته بیشتر مورد احترام و توجه قرار می‌گیرند که امری برحق و در راستای تکریم شخصیت انسان‌ها خصوصاً دانش‌آموزان به‌عنوان آینده‌سازان این مرز‌وبوم، است، اما متأسفانه چندی است برخی از رفتارهای ناشایست از جانب تعدادی از دانش‌آموزان و برخی از والدین آنها سر می‌زند که به هیچ عنوان شایسته محل تعلیم و تربیت و مربیان آن حوزه که معلمان عزیز هستند، نیست.

متأسفانه فیلم‌هایی در این ‌باره از جمله کتک زدن معلمان توسط دانش‌آموزان و برخی والدین و پرتاب اشیا توسط دانش‌آموزان به سوی معلمان در فضای مجازی منتشر شده است که سندی بر این موضوع می‌باشد. اینگونه رفتارها به هیچ عنوان در شأن معلمان و دانش‌آموزان گرانقدر نیست. بازنگری جدی و تدوین یک منشور حقوقی برای معلمان و آگاه‌سازی دانش‌آموزان و والدین آنها نسبت به حقوق معلمان و در جهت حفظ شأن و تکریم آنها ضروری می‌باشد.

انشاءالله اقدامات مقتضی جهت تدوین و اجرای منشور حقوقی برای معلمان صورت پذیرد تا دیگر شاهد چنین صحنه‌های ناپسند نباشیم.»

این کارزار تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ در آدرس اینترنتی (https://www.karzar.net/41093) در حال جمع‌آوری امضاست.

  • منبع خبر : سایت کارزار